
Fijne, laagdrempelige organisatie
Na haar studie Sport- en bewegingseducatie koos Juliëtte voor een compleet andere tak van sport. Zij ging aan het werk bij een bouwmarkt. Daar raakte zij bekend met een breed assortiment, gericht op vooral de doe-hetzelver. Nu werkt zij bij Dozon, waar de organisatie kleiner – en de klantenkring anders is.
Juliëtte moest wel even wennen in de eerste tijd bij Dozon. “Er is een meer gespecialiseerd, veel dieper assortiment dan wat ik vanuit de bouwmarkt gewend was. En ook het klantencontact is echt anders. Bij Dozon hebben we veel vaste klanten. Je spreekt elkaar bij de voornaam aan, drinkt af en toe samen een bak koffie. We werken veel meer aan een sterke connectie met de klant. Uiteindelijk wel allemaal zaken die ik nu fijn vind.”
In het contact met haar collega’s ervaart Juliëtte dat de dynamiek anders is. “Bij de bouwmarkt zat ik in een groter team. Nu werk ik vooral samen met mijn directe collega en de vestigingsleider. Dat heeft ook zo z’n voordelen. We kennen elkaar goed en weten dat we van elkaar op aan kunnen.”

Bio Juliëtte
- Geboren in 1998
- Sinds 2022 bij Dozon als zichzelf én als commercieel medewerker
- Daarnaast ook lid van de OR van Dozon
- Werkt 4 dagen per week (voorheen 5)
- Vanuit Veenendaal, springt waar nodig bij in Ede en Tiel
Elke dag een verrassing
Het werk bij Dozon is volgens Juliëtte erg afwisselend. Ze doet tegelijk de verkoop en het nodige binnendienstwerk. “Ik en mijn collega beginnen ’s morgens met de vracht. Maar al gauw komen er ook klanten binnen. Ik spring dan een beetje heen en weer. Als er even geen klant is, kruip ik achter de computer. Ik heb dus een bureau én een balie. Je weet in de ochtend niet hoe je dag precies gaat verlopen. We kijken steeds wat prioriteit heeft en schakelen snel. Het is vooral een kwestie van op je gevoel afgaan.”
Toen het aanbod voorbij kwam om bij Dozon te komen werken, stond Juliëtte daar positief tegenover. Zij kende mensen die er al werkten. Toen zij de vacature las, herkende Juliëtte zichzelf helemaal in de persoon die Dozon zocht. “Dat was precies ik. Dozon leek mij daarnaast een fijne, laagdrempelige organisatie.” Die laagdrempeligheid ervaart Juliëtte ook in het echt. Voorbeelden daarvan zijn volgens haar het ontbreken van een sterke hiërarchie en de aandacht die er is voor de mensen. “Onze eigenaar bezoekt geregeld onze vestiging, komt dan gewoon even kijken en een praatje maken. Niets meer niets minder. Dozon is een familiebedrijf en je merkt op dat soort momenten dat je erbij hoort. Dat vinden we mooi.”
Heb je een vraag?
Bel, mail of app ons gerust. We maken graag tijd voor je!
