Vacatures 4
×

Stel je vraag
aan Karen

Stel je vraag
aan Karen

Fijne, laagdrempelige organisatie

Na haar studie Sport- en bewegingseducatie koos Juliëtte voor een compleet andere tak van sport. Zij ging aan het werk bij een bouwmarkt. Daar raakte zij bekend met een breed assortiment, gericht op vooral de doe-hetzelver. Nu werkt zij bij Dozon, waar de organisatie kleiner – en de klantenkring anders is.

Juliëtte moest wel even wennen in de eerste tijd bij Dozon. “Er is een meer gespecialiseerd, veel dieper assortiment dan wat ik vanuit de bouwmarkt gewend was. En ook het klantencontact is echt anders. Bij Dozon hebben we veel vaste klanten. Je spreekt elkaar bij de voornaam aan, drinkt af en toe samen een bak koffie. We werken veel meer aan een sterke connectie met de klant. Uiteindelijk wel allemaal zaken die ik nu fijn vind.” 

In het contact met haar collega’s ervaart Juliëtte dat de dynamiek anders is. “Bij de bouwmarkt zat ik in een groter team. Nu werk ik vooral samen met mijn directe collega en de vestigingsleider. Dat heeft ook zo z’n voordelen. We kennen elkaar goed en weten dat we van elkaar op aan kunnen.”

Elke dag een verrassing

Het werk bij Dozon is volgens Juliëtte erg afwisselend. Ze doet tegelijk de verkoop en het nodige binnendienstwerk. “Ik en mijn collega beginnen ’s morgens met de vracht. Maar al gauw komen er ook klanten binnen. Ik spring dan een beetje heen en weer. Als er even geen klant is, kruip ik achter de computer. Ik heb dus een bureau én een balie. Je weet in de ochtend niet hoe je dag precies gaat verlopen. We kijken steeds wat prioriteit heeft en schakelen snel. Het is vooral een kwestie van op je gevoel afgaan.”

Toen het aanbod voorbij kwam om bij Dozon te komen werken, stond Juliëtte daar positief tegenover. Zij kende mensen die er al werkten. Toen zij de vacature las, herkende Juliëtte zichzelf helemaal in de persoon die Dozon zocht. “Dat was precies ik. Dozon leek mij daarnaast een fijne, laagdrempelige organisatie.” Die laagdrempeligheid ervaart Juliëtte ook in het echt. Voorbeelden daarvan zijn volgens haar het ontbreken van een sterke hiërarchie en de aandacht die er is voor de mensen. “Onze eigenaar bezoekt geregeld onze vestiging, komt dan gewoon even kijken en een praatje maken. Niets meer niets minder. Dozon is een familiebedrijf en je merkt op dat soort momenten dat je erbij hoort. Dat vinden we mooi.”

Heb je een vraag?

Bel, mail of app ons gerust. We maken graag tijd voor je!

Meer verhalen

Alle verhalen  

Verhalen

“Een mooie stap in mijn ontwikkeling”

Als je al 25 jaar bij dezelfde werkgever zit, met nog 20 jaar voor de boeg, wat doe je dan? Ga je door of maak je een switch? Edwin koos voor dit laatste. Hij wilde zich persoonlijk verder ontwikkelen en zag in Dozon de ideale plek om daar vorm aan te geven. Hij ging aan […]

Verder lezen 

Verhalen

Samen zorgen dat het de klant goed gaat

Henk-Jan, al ruim 30 jaar vertegenwoordiger, ging in 2022 naar Dozon voor een sollicitatiegesprek. Bij de deur zei hij tegen zijn vrouw: “Het kan een gesprek worden van 5 minuten óf van een uur.” Het werd ruim een uur, want die belangrijke klik was er. Een handdruk volgde. Henk-Jan: “We zeiden tegen elkaar dat we […]

Verder lezen 

Verhalen

Wat je kan bedenken, kun je ook bereiken

Op zijn 14e maakte Kevin tijdens een snuffelstage kennis met Dozon. Na een weekje was hij alweer weg, maar toen de mogelijkheid van een bijbaan zich voordeed, zag hij dat wel zitten. Stages volgden en uiteindelijk, tijdens zijn studie, was er weer die bijbaan. Kevin kwam en ging. En kwam weer terug. Inmiddels is hij teamleider […]

Verder lezen 

Verhalen

Iets moois doen voor je omgeving

Om het jaar staat een groep Dozon medewerkers aan de waterkant klaar om zich in het zweet te zwemmen voor Swim To Fight Cancer. Dozon-eigenaar Emile spartelt vrolijk mee en verdubbelt na de finish steevast het opgehaalde bedrag. Trots vertelt Emile over het groepsgevoel zoals dat in de aanloop naar het evenement ontstaat. Net als […]

Verder lezen 

Verhalen

Je moet me wel even de kans geven

Na een carrière in hoofdzakelijk de horeca was Shirley toe aan iets heel anders. Ze liep tegen een vacature aan. Bij Dozon werd een medewerker debiteurenbeheer gezocht. Bij Shirley borrelde er ineens een oude liefde op. Tijdens al haar werkzame jaren, ze had ook een winkel, trok zij altijd de financiële administratie naar zich toe. […]

Verder lezen 
Alle verhalen